Proměna nepříznivých okolností, nespokojenosti
a tamasického stavu mysli
v cestu vedoucí k poznání je jedním z nejmocnějších
a jasných návodů v nauce o učení o Bhava a Rasa.
"Tantry rozlišují řadu druhů bhavas, což jsou tři druhy lidských povah a potom citová,
ať už kladná nebo záporná hnutí mysli, vyvolaná pohybem karmánu.
Základní tři druhy sádhaků jsou: pašu (doslova dobytek), představující bytost,
která se snaží poznat svého džívu a k tomu používá ánavépája – část tantrajógy
určenou k odstranění mala – omezení šakti v bytosti. Ánava upája je mantrajógou,
pomocí které víra sádhakové dosahují osvobození skrze šaktijógu – šaktopája,
a dívja sádhakové u nichž osvobození přichází skrze šambhava upája – přímé
myšlenkové vnoření v átmana."
a tamasického stavu mysli
v cestu vedoucí k poznání je jedním z nejmocnějších
a jasných návodů v nauce o učení o Bhava a Rasa.
"Tantry rozlišují řadu druhů bhavas, což jsou tři druhy lidských povah a potom citová,
ať už kladná nebo záporná hnutí mysli, vyvolaná pohybem karmánu.
Základní tři druhy sádhaků jsou: pašu (doslova dobytek), představující bytost,
která se snaží poznat svého džívu a k tomu používá ánavépája – část tantrajógy
určenou k odstranění mala – omezení šakti v bytosti. Ánava upája je mantrajógou,
pomocí které víra sádhakové dosahují osvobození skrze šaktijógu – šaktopája,
a dívja sádhakové u nichž osvobození přichází skrze šambhava upája – přímé
myšlenkové vnoření v átmana."
Žádné komentáře:
Okomentovat