31.07.18

Mahabharata - Káma Gíta



Není na žádném světě tvora, který by mne, chtíč, zničil jinými 
metodami než jsou jóga a zbavení se všech žádostí. 

Nemám žádného nebezpečného protivníka, avšak jógu a zbavení se 
všech žádostí, pokládám za nejnebezpečnější a nejsilnější 
nepřátele. 

Každý, kdo touží po poznání, vykoupení, ználi mou strašlivou 
moc, hledí mne zahubit. 

Chce-li mne potlačit modlitbami, zvítězím nad ním 
lstí. Uspávám jeho víru mocnou sugescí, že já, chtíč, 
jsem jeho egem. 

Chce-li mne zničit náboženskými obřady, obětmi, mnohými dary a 
milosrdenstvím, našeptávám mu, že je nejlepším a nejctnostnějším 
člověkem. 

Pokouší – li se mne zničit studiem Védu a Védanty, přemáhám ho 
našeptáváním, že je již dokonale osvícen a naplněn ctností. 

Ten, jehož duchovní síla leží v pravdomluvnosti, chtěl by mne 
zdolat trpělivostí, zjevím se mu jako jeho mysl a tím okamžitě 
přestává věřit v mojí existenci. 

Přísný asketa, domnívaje se, že mne zničí ohňovou a vytrvalou 
askezí, je mnou snadno oklamán. Zjevím se mu v mysli v rouše 
askeze. 

Tomu jenž neovládá dokonale duchovní nauku, žákovi nezkušenému, 
toužícímu po spáse,poznání, směji se bezstarostně 
do obličeje. 

Já chtíč, jsem bůh samostatný a věčně činný. Nemám při své 
práci pomocníka. Nikdo mne dokonale nezdolá ani nepotlačí. 


Mahábhárata /Ašvamédhika -parvan 12,13/ 



Žádné komentáře:

Okomentovat